W celu ochrony przedsiębiorcy-wierzyciela w sytuacji, gdy zbyt długo oczekuje on na zapłatę od drugiego przedsiębiorcy za świadczenie, które już spełnił, przychodzi z pomocą „Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych”. Nadaje ona wierzycielowi uprawnienie do żądania od dłużnika odsetek za zwłokę w płatności. Opóźnienie to musi przekroczyć 30 dni liczonych od spełnienia świadczenia i dostarczonej faktury, aby można było się ubiegać już o odsetki. Odsetki są naliczane za każdy dzień, aż do dnia, w którym dłużnik w końcu zapłaci za wcześniejsze usługi lub towar.
Aktualności
Żyjemy w świecie niepewnym, w którym często możemy zostać w ten, czy inny sposób oszukani. Te ryzyko szczególnie wzrasta, gdy robimy zakupy przez internet. Obecnie jednym z najbardziej popularnych sposobów dokonywania zapłaty za usługi lub towar jest płatność kartą płatniczą. Warto zatem wiedzieć jak możemy się bronić w sytuacji, kiedy np. padniemy ofiarą oszustwa przy płatności za pomocą karty.
Znaczna część osób podróżujących samolotami doświadczyła w swoim życiu opóźnienia lotu. Przepisy unijne przewidują w takich sytuacjach uprawnienie do rekompensaty za opóźnienia lotów, jednakże po spełnieniu kilku warunków. Nie każde bowiem opóźnienie kwalifikuje się do uzyskania rekompensaty. Pasażerowi przysługuje uprawnienie do odszkodowania tylko, jeśli opóźnienie przylotu do miejsca docelowego wynosiło co najmniej 3 godziny.